חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דג סלמון בחרדל ודבש

מתכוני דגים פשוטים וטעימים לאירוח קטן בבית

כאשר מקיימים אירוע גדול, נהוג להשקיע הרבה מאוד זמן ולפעמים גם הרבה מאוד כסף בכל ההכנות שלפני. תפריט מושקע זה חלק מהעניין אבל אם לפניכם עומד לו אירוח די קטן ואתם לא רוצים להזמין קייטרינג מצד אחד אבל גם לא להסתבך עם בישולים מסובכים וארוכים מצד שני, יש פתרון.

גם אתם בוודאי מכירים את זה, לפעמים מארגנים מפגש קטן ונחמד או שמקיימים איזה אירוע קטן בבית, ולא רוצים לעמוד במשך ימים ושעות מול הסירים והמחבתות. בדיוק לשם כך הומצאו מתכוני הדגים קלי ההכנה והלא מסובכים. אם אתם רוצים להגיש טונה, סלמון, אמנון, דניס או כל דג אחר, אם אתם רוצים להגיש מנה איכותית וטעימה אך גם קלה להכנה, יש לנו כמה וכמה הצעות המוגשות בטוב טעם.

קציצות של טונה וירקות – קל, טעים, בריא

המצרכים הדרושים להכנת המנה: להכנת הקציצות צריך בצל, גזר, תפוח אדמה, פירורי לחם, פטרוזיליה, מלח, פלפל שחור, ביצה וכמובן קופסת טונה (כזאת לדוגמא).

איך מכינים: מחממים במחבת מעט שמן, קוצצים את הבצל דק ומטגנים. יש להמתין עד שהבצל מזהיב מעט. את הבצל המטוגן מניחים בצד, שיתקרר. לוקחים את הטונה, מסננים אותה ומועכים באמצעות מזלג. ניתן להוסיף מעט שמן זית. כעת, מקלפים את תפוח האדמה ואת הגזר.

כעת מרסקים באמצעות פומפיה. מוסיפים לירקות המרוסקים את הטונה, שתי כפות של פירורי לחם, מעט פטרוזיליה קצוצה, מלח ופלפל. מוסיפים את הביצה ומערבבים את כל התערובת עד שמתקבלת עיסה אחידה. כעת יוצרים קציצות בגודל הרצוי. ניתן לטגן במחבת אך אם רוצים תוצאה בריאה יותר, אופים בתנור. אפיה של כ-20 דקות בערך (תלוי בתנור) מספיקה. דאגו לחום של כ-180 מעלות. (מומלץ להפוך את הקציצות תוך כדי האפייה).

אמנון ברוטב בתוספת תפוחי אדמה

אחר שהכנו קציצות טונה הגיע תורו של האמנון. מתכון חביב ביותר לאירוע קטן בבית מבוסס על פילה אמנון בתוספת תפוחי אדמה. זו מנה מאוזנת, טעימה ויפה לעין. המצרכים הנדרשים: פילה אמנון, תפוחי אדמה, מעט זמן זית, מיץ לימון טרי, שום, כוסברה, מלח, פלפל, כמון.

איך מכינים: מקלפים את תפוחי האדמה, חותכים לפרוסות ומבשלים זמן קצר כדי שיתרככו. אפשר, אם מעדיפים, לרכך אותם באמצעות חימום במיקרוגל. כעת מכינים את הרוטב לדגים באופן הבא, מערבבים מעט שמן זית, מיץ לימון, שום כתוש, כמון, מלח, פלפל וכוסברה קצוצה. את התיבול מורחים על הפילה ומנחים את נתחי הדג בתבנית, בתוך תנור חם. מוסיפים לאותה התבנית גם את תפוחי האדמה, לאחר שמפזרים עליהם תבלינים לפי הטעם – מלח גס, מעט שמן זית. אופים כ-10 עד 15 דקות ומגישים חם.

סלמון בחרדל ודבש

כמו הטונה, גם סלמון הינו אחד הדגים האהובים עלינו והוא הולך מצוין עם רוטב המבוסס על חרדל ועל דבש. המצרכים הנדרשים: סלמון איכותי, מיץ מלימון טרי, חרדל משובח, דבש, שום, מלח, שמן זית.

איך מכינים: יש להשרות את נתחי הסלמון בתוך קערה ובה מיץ לימון טרי. מערבבים חרדל, דבש, שום טרי כתוש, מעט מלח, שמן זית, וטיפ טיפה מיץ לימון. מוציאים את נתחי הדג ממשרה הלימון ומוסיפים את תערובת התיבול שהכנו. מחממים את התנור, מסדרים את נתחי הדג על גבי תבנית (מומלץ לרפד לפני כן בנייר אפיה). אופים במשך כ-15 עד 20 דקות. אפשר להגיש בליווי תפוחי אדמה מבושלים, שעועית ירוקה או סלט ירקות טרי.

ליצירת קשר, הזמנות ובירורים: