חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טרנדים חדשים בתחום האירועים

מאמר אורח

הצצה באלבומי חתונות מהשנים האחרונות מגלה מגמה מעניינת – עולם האירועים משתנה תדירות, ומדי תקופה צצים טרנדים וחידושים, שסוחפים אחריהם את התחום כולו.

אילו טרנדים חדשים בפתח בתקופה הקרובה?

ואיך החדשנות בעולם המסעדנות מחלחלת לתחום האירועים ומתבטאת בחומרי גלם, עיצוב והגשה?

חומרי גלם טריים לאירוח מוקפד במיוחד

בורקס ורבע עוף היו פעם שם נרדף לתפריט באירועים, והתמונה הראשונה שעלתה בראש עם קבלת הזמנה לאירוע כללה תפריט, שהוא אולי חגיגי, אבל שגרתי וצפוי למדי.

בשנים האחרונות אנו עדים לחידושים והתמחויות בעולם המסעדנות והאירוח, והתפריטים הקבועים והצפויים של פעם הולכים ומפנים את מקומם לתפריטים יצירתיים, מקוריים ומפתיעים.

מה חדש?

את הבורקס ורבע העוף, שם נרדף למזון שמוגש באירועים, תעשייתי, ממקור קפוא ושמוגש לאחר הפשרה וחימום – מחליפים היום חומרי גלם טריים ומשובחים, תוך הקפדה על איכות ללא פשרות.

כך למשל, באירועים חלביים מוגשים מאפים שנאפים במקום, מבצקים שהוכנו בעבודת יד קפדנית.

לחגיגה מצטרפים מיטב סוגי הקמח, כולל סוגים מיוחדים ובריאים – קמח מלא, כוסמין, שיפון, ללא גלוטן וכדומה.

מוצרי החלב, החמאה ופלטות של גבינות הם ממיטב התוצרת, ומגיעים טריים ממחלבות בוטיק מעולות.

ירקות ופירות מגוונים יחד עם שאר התוצרת החקלאית מגיעים מחקלאים וספקים בכל רחבי הארץ, וממשקים בעלי התמחויות מיוחדות – פטריות, נבטים, עגבניות מתוקות במיוחד, אננס ועוד.

שילובים יוצאי דופן באוכל

טרנד נוסף בעולם האירוח הוא טרנד השילובים – ככל שהשילובים רבים יותר, כך תוכלו לצפות להפתעות רבות יותר.

דוגמאות לשילובים נפוצים: שילוב בין אוכל עממי וביתי לאוכל יוקרתי, ולמעשה ביטול ההפרדה בין אוכל ביתי ועדתי לאוכל-של-אירועים.

באירועים של השנים האחרונות אפשר לראות לצד מנות שף גם מנות ממולאים ביתיות, תבשילי קדירה חורפיים בנוסח עממי וכדומה.

טרנד השילובים מתבטא גם בהופעה של מאכלים ממטבחים שונים זה לצד זה – שילוב בין מטבח מקומי ים תיכוני למטבח אסייתי הוא אחד הנפוצים.

כך תוכלו למצוא לצד סלטים ובשרים בתיבול ים תיכוני, גם מגשי סושי, מאכלים מוקפצים ותיבול אוריינטלי מסקרן.

שילוב אחר קשור בנסיון לשמור על אותנטיות תוך שימוש בחומרי גלם טריים ביותר ומקומיים – הבישול לאירועים לוקח בחשבון את עונות השנה, ואלו מכתיבות תפריט מותאם ויצירתי.

כך למשל תמצאו עמדת מרקים או תבשילי קדירה חמים בחורף, ובקיץ תוכלו ליהנות משלל סלטים באווירה קיצית – ביניהם סלטים בשילוב פירות העונה.

הגשה ייחודית

טרנדים רבים בעולם האירוח קשורים לצורת ההגשה.

המגמה הבולטת היא של התאמה מלאה של אופן ההגשה לאופי האירוח, מקום האירוע והצרכים השונים של מזמיני האירוע.

האירוח של היום נתפר בדיוק לפי המבוקש – מאירוע עם שירות מלא לכל אורכו, ועד לאירוע קוקטייל, שבו מלצרים שמתמקדים בהגשת משקאות ומנות אצבע קטנות, או אירוע שבו מוגשים מגשי אירוח מרשימים, וללא מלצרים שמסתובבים כל העת.

טרנד נוסף ובולט הוא טרנד ההגשה בדוכנים שונים עם התמחויות ואוכל שמוכן לנגד העיניים – פוקאצ’ות או פיצות שנכנסות לתנור עם ההזמנה לנגד עיני האורחים, מנות מוקפצות על ווק או מנות בשר שמתובלות וניצלות על המקום.

ליצירת קשר, הזמנות ובירורים: