חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לחם מקמח מלא

לחם מקמח מלא

אם אי-פעם אפיתם לחם בבית, אתם יודעים שאי אפשר להתחרות בטעם הנפלא של לחם טרי שזה עתה יצא מהתנור. יש הרבה מתכונים ללחמים מקמח לבן, אך אם אתם מעדיפים להמעיט בצריכה של קמח מעובד – המתכון הבא הוא בדיוק עבורכם. הוא מורכב ברובו מקמח מלא, שניתן למצוא בכל חנות, ובשילוב עם קמח לבן – יצא לכם לחם טעים במיוחד שמתאים לכריכים, כטוסט או פשוט עם חמאה.

רכיבים:
• 400 גרם קמח מלא
• 100 גרם קמח לחם לבן + מעט קמח לקימוח
• 7 גרם שמרים יבשים
• 1.5 כפית מלח דק
• 1 כף סילאן/דבש
• 1 כף שמן צמחי או שמן זית, בתוספת תוספת לשמן

אופן הכנה:
1. בקערה גדולה, ערבבו יחד את הקמח עם 350 מ”ל מים, סילאן ושמרים. הוסיפו לתערובת את המלח והשמן ולושו היטב עד לאיחוד של כל הרכיבים.
2. הניחו את הבצק על משטח מקומח קלות ולושו ביד במשך 10 דקות – עד שהוא מרגיש חלק וגמיש (ניתן לערבב וללוש את החומרים במיקסר עומד עם וו לבצק). נגבו את הקערה כך שהיא תהיה נטולת קמח. שמנו מעט את הקערה והחזירו את הבצק פנימה. כסו במגבת מטבח או בניילון נצמד והניחו לתפיחה למשך 45 דקות – שעה. עד שהבצק יכפיל את נפחו וירגיש קל וקפיצי.
3. לאחר 45 דקות, הסירו את הכיסוי מהבצק ולושו אותו קלות (4-5 פעמים) כדי להוציא בועות אוויר. שמנו קלות תבנית כיכר לחם (או סיר עגול עם תחתית כבדה שמתאים לתנור) והכניסו לתוכו את הבצק. כסו במגבת נקייה והניחו לבצק לתפוח עד שהוא כמעט ממלא את התבנית/סיר – בדרך כלל כ- 35-50 דקות.
4. חממו את התנור ל-200 מעלות, והכניסו תבנית חד פעמית שיכולה להכיל את התבנית/סיר עם הלחם. מזגו 250 מ”ל מים חמים לתוך התבנית לאחר שהיא חמה. המים החמים יעזרו ליצור קרום פריך וטעים במיוחד.
5. הכניסו את הלחם לתבנית עם המים החמים וסגרו את דלת התנור במהרה. הנמיכו את הטמפרטורה ל-180 מעלות, ואפו את הלחם למשך 30-35 דקות.
6. לאחר היווצרות קרום קשיח על הלחם, הוציאו אותו מהתנור. הפכו את התבנית/סיר כדי לחלץ את הלחם. הניחו בצד לצינון קל, חתכו, תאכלו ותיהנו.

ליצירת קשר, הזמנות ובירורים: